Nech jedlo je vaším liekom a liek vaším jedlom


Stádo alebo individualita?

29.10.2014 13:09

Dlhšiu dobu som na túto stránku nenapísal článok. Je to preto, že moje články vznikajú prevažne z podnetov, ktoré prináša môj život. A niektoré podnety sa hromadia, až z toho vznikne v mojej hlave článok.

Možno sa budem opakovať, ale cestou živej stravy (raw food) idem už dlhšiu dobu. Za túto dobu som zozbieral viacero osobných skúseností, postrehov. Narobil som veľa chýb, ktoré som pocítil a teraz s námahou pracujem na ich opravení. Ale v tomto článku nechcem písať o týchto veciach.
Pri surfovaní na internete, prevažne facebooku, nachádzam rôzne diskusie, skupiny, kde sa rozoberá živá strava. Správne kombinácie v tejto strave, správny smer a tak ďalej. V týchto diskusiách nájdete veľmi veľa zavádzajúcich informácii, ktoré sú čerpané z neoverených zdrojov a veľa informácií je typu: niekde som počul, niekde som čítal. A z tohto ďalej vznikajú dogmy, ktoré sa širia a nie sú pravdivé a ubližujú.

Tiež v takýchto diskusiách môžeme naraziť na veľmi dobré informácie, informácie od skúsených ľudí, ktorí sa takto stravujú dlhú dobu a veľmi dobre im to funguje. Radia menej skúseným, inšpirujú ich. Na jednu stranu je to super, ale je tu jedno ALE . Každý sme individualita, odlišujeme sa genetikou, pohlavím, športovou aktivitou, zamestnaním, zdravotnými problémami a ďaľšími rôznymi oklnosťami. Preto ani odporúčanie nás skusených v oblasti tohto stravovania nemôže byť všeobecné. To, čo môže niekomu vyhovovať, môže naopak druhému ublížiť. Dôležitý je individuálny prístup.

Preto neopakujme ako opice po druhých, ale choďme vlastnou cestou. Skúšajme to, čo vyhovuje nám, alebo si nechajme poradiť od ľudí, ktorí sa na výživu pozrú komplexne, nie len z pohľadu raw, živej stravy. A na základe rád sa rozhodnime, čo ďalej. Praktikovaním jedálnička druhých ľudí si môžme ublížiť, uvedomte si, že každý sme výnimoční, tak neopakujme to, čo robí niekto iní.

—————

Späť